Wie Kenner sicher wissen, ist die direkt am Nationalpark vorbeiführende Staße für Fahrzeuge mit Gefahrgut gesperrt. Eine Umleitung ist ausgeschildert. Gegenwärtig wird auf dieser Umfahrung eine Brücke saniert. Somit wurde kurzerhand die Strecke unmittelbar am Nationalparkt wieder für Gefahrguttransporter freigegeben, obwohl mit der Autobahn eine Alternativroute existiert. Diese ist zwar etwas weiter, bietet aber für das Weltkulturerbe Plitvicer Seen mehr Sicherheit. Freunde der Plitvicer Seen befürchten daher im Falle eines Unfalls eine Umweltkatastrophe, die den Nationalpark unwiederbringlich schädigen könnte. Zunächst ist die Maßnahme bis 5. April 2011 befristet. Danach soll die bisherige Strecke für Gefahrguttransporte und schwere LKW wieder befahrbar sein. Es ist zu hoffen, dass dieser Termin auch tatsächlich eingehalten wird.
Hiet ein Text zum Thema:
Trenutak je dovoljan da se dogodi tragedija.
Zbog jednog takvog trenutka, prije puno godina, teretni promet usmjeren je obilazno, tako da ne ide kroz Nacionalni Park Plitvička Jezera, da ne ide blizu najljepših slapova na svijetu, da ne ide blizu neponovljive i svete prirodne čarolije, jer se jednoga dana skoro dogodila ekološka katastrofa strahovitih razmjera kada je kod ulaza dva u dolinu sletila cisterna sa formalinskom kiselinom, "samo 25 tona".
Danas opet teretni promet ide kroz Plitvička Jezera, kažu privremeno, zbog popravka mosta na Korani u Vagancu.
Pitam svekolike Fotozinovce, zar nije taj promet privremeno mogao ići autoputom jer velika većina tog prometa je relacija : Srednja Dalmacija, Južna Dalmacija, Bosna - Zagreb i dalje.
Zar je važniji profit krupnog kapitala koji drži autoceste i privatnih prijevoznika, od naše svetinje, naših Plitvičkih Jezera, zar nisu privremeno autoceste mogle otrpiti da se prijevoz tereta odvija uz smanjenu naplatu autoputom, zar nisu prijevoznici mogli podnijeti dio troškova, zar nije centralna vlast mogla reći : "Važnija su nam Plitvička Jezera, od profita autocesta i krupnog kapitala, a svi se tako vole hvaliti našim Plitvičkim Jezerima.
Ovo kako se odgovorni u ministarstvima odnose prema Plitvičkim Jezerima, je zločin i baš ovdje dižem svoj glas jer se nadam da su ovdje velika većina ljubitelji naših Plitvičkih Jezera, jer velika većina nas fotografa istinski volimo prirodu.
Dižem svoj glas, jer odgovorni za ovaj zločin, moraju vidjeti bilo kakvu vrstu protesta, zato raširite ovu vijest svima za koje smatrate da ju trebaju znati, jer odgovorni moraju znati da nisu vrijedni kročiti niti blizu Plitvičkih Jezera jer to je naša sveta zemlja, naše sveto tlo, naša sveta voda i poganima ovdje mjesto nije.
Kako samo licemjerno i podmuklo na vijestima javljaju da je teretni promet usmjeren na Ličku magistralu, a ne usude se reći da je teretni promet usmjeren kroz Nacionalni Park Plitvička Jezera.
Dižem svoj glas jer imam na to pravo više od svih koji si lažnim nametnutim autoritetom uzimaju za pravo nazivati se zaštitnicima Plitvičkih Jezera, ne štite oni ništa osim interesa krupnog kapitala i svojih osobnih interesa, imam na to pravo i dižem svoj glas jer je moja obitelj prije više od sto ljeta, iznjedrila jednog od prvih ljudi koji su radili na zaštiti Plitvičkih Jezera, kada je moj pradjed kao Kraljevski nadlugar od 1889-1914, ovdje na Plitvičkim Jezerima, za Ornitološku centralu u Zagrebu, radio na zaštiti ptica Plitvičkih Jezera.
Svake sekunde može se dogoditi havarija opasnog tereta na Plitvičkim Jezerima i red je i pošteno prema našim Plitvičkim Jezerima reći i prstom uprijeti na sve one koji su to dozvolili i reći im javno da su zločinci, ja ne znam tko je to, ali sigurno će se prepoznati, ako će se imati obraza pogledati u zrcalo i poručujem im:
Zbog obnove mosta „Vaganac“, dionica državne ceste D 217, Grabovac-GP Ličko Petrovo Selo, zatvorena je za sav promet do 30. travnja. Teretnim vozilima privremeno je dozvoljen promet Ličkom magistralom (D 1), dok je prijevoz opasnih tvari, cisterni i eksplozivnih tvari preusmjeren cestama: Otočac (D 50)-Špilnik (D 52)-Borje (D 1)-Prijeboj (D 504)-GP Ličko Petrovo Selo.
Eine unmittelbare Gefahr für die Plitvicer Seen kann ich aus dieser Umleitung nicht erkennen.
Aus dieser Route werde ich nicht recht schlau. Mir wurde mitgeteilt, dass an Stelle bisherigen Umfahrung für Gefahrguttransporte (D 1 - D 504 - D 217 - D 1) auf Grund der Brückenbauarbeiten in Vaganac die Straße D1, welche unmittelbar am Nationalpark vorbeiführt, nun wieder für Gefahrguttransporte und Schwerlastverkehr freigegeben wurde. Daraus resultiert die Gefahr für den Nationalpark. Sollten die LKW dort doch nicht entlangfahren, sondern eine andere Route nutzen, dann kann ich auch kein Risiko für den Nationalpark erkennen.
In unserem Kroatien-Forum finden Sie umfassende Informationen über Urlaub und Ferien in Kroatien sowie passende Ferienwohnungen, Hotels, Apartments und Ferienhäuser für den Kroatienurlaub.